Wróciliśmy na wody pływowe!

Polonus w całej okazałości

• Godzin postoju - 117
  • Pod żaglami - 150 godz
  • Na silniku - 66 godz
  • Razem - 216 godz
  • Log - 911 nM

Tutaj nasze sms-owe meldunki z rejsu

16 czerwiec 1249
Najpierw pod wiatr między mieliznami Łaby. Dookoła Helgolandu na resztkach wiatru więc znowu silnik. Wreszcie wiatr ne 4-6 więc w środku nocy po zawiłym przejściu między mieliznami Lowestoft.
17 czerwiec 0141
Żegnamy Lowestoft
19 czerwca 1058
Wiatr z NE i złośliwa prądy zagnały nas daleko na południe, ale wkrótce szczęście się odwróciło i pogoniliśmy w górę Holandii. Za rogiem półwiatrem do 7+ kn z wiatrem sięgającym chwilami 30 kn. Dziś rano zanurkowaliśmy w ujście Ems i do Delfzijl. Wreszcie spokojna noc w porcie.
21 czerwca 0944
Z porannym odpływem pożegnaliśmy Delfzijl. Z prądem ale pod wiatr wyczołgaliśmy się z ujścia Ems. Później półwiatrem biliśmy rekordy prędkości Polonusa. Wejście w Wezerę wypadło wieczorem odwrotnie - z wiatrem ale pod prąd. Chwilami było 6 kn po wodzie i 1 po dnie. Rano śluza i do mariny VYK. Parę rzeczy do zrobienia.
21 czerwca 1159
Dziś postaramy się sami ponaprawiać to, co się nam nazbierało. Pękniętą genuę 2, pompę zęzową, oświetlenie kompasu
22 czerwca 1227
Plażowa pogoda. Z przedpołudniowym odpływem ruszamy w morze.
23 czerwca 0729
W drodze na Helgoland - próba cierpliwości. Adam porzucony w pontonie robi nam zdjęcia